مسافر زندگی

حیران خالقی ام که متحیر خلقم کرد

مسافر زندگی

حیران خالقی ام که متحیر خلقم کرد

مبهوت

پنجشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۹ ق.ظ

من میخوام پا به پای کودکم کودکی کنم.

دوست دارم همونقدر با حیرت و بدون پیش داوری دنیا رو ببینم.

خداکنه بزرگترها با بزرگی بیجاشون شروع نکنن به گفتن قصه های سینه به سینه که معلوم نیست

چقدرش حقیقت داره! چون خودشونم هیچوقت امتحانش نکرن :(


فقط یکم دودلم...

دنیایی که اینهمه آلوده شده و به سمت نابودیه

ارزش کشف دوباره یا حتی زندگی جدید رو داره

چه کسی مسول بدنیا اومدن ماست؟

  • هیچکس مسافر

نظرات  (۴)

  • -- ـکمشـــ
  • خب من که متوجه منظورت نشدم!!!
    میخوای کودکی کنی خب ربطی به کسی نداره. این موضوعی درونیه. فوقش جلوی اونایی که خوششون نمیاد و برات مهمند یه ماسک بزرگانه میزنی.

    اما اینکه بخوای دنیا رو کشف کنی ربطی به تمیزی و کثیفیش نداره. و صد البته معمولا تمیزی و کثیفی تو نگاه ماست. دنیا از هر دو به اندازه کافی داره.

    اما "چه کسی مسئول به دنیا اومدن ماست" یکی از بی‌ربط ترین سوالات بشریه. فعلا که هستیم و شناسایی مسئول چیزی رو عوض نمیکنه. بهتره به جای این سوال مشغول کشف دنیامون و خودمون بشیم تا راحت‌تر زندگی کنیم و وقت مرگ حسرت نخوریم که چه زندگی نکبتی داشتیم.... به نظر من این مهمترین مسئله ماست....





    پاسخ:
    توی کتاب "دنیای سوفی " میگه ، پیش شرط ها و ذهنیت باعث ایجاد مانع و حائل برای درک خیلی از جنبه های زندگی میشن.
    مثلا وقتی تو اسم اون شی نورانی رو توی آسمون میزاری خورشید دیگه کمتر به چیستی و چراییش فکر میکنی.

    اما کودک خصوصا تا وقتی که نتونسته از طریق ارتباطش با بزرگترها به درک سطحی از پیرامونش برسه، نگاه جستجوگری نسبت به همه چی داره.
    خیلی از مشکلات شناختی ما بخاطر فیلترهاییه که از کودکی روی ذهنمون نصب میشه :(

    شاید همین اعتقاد به بد شدن دنیا هم یه تصور غلط باشه .

    من دنبال مسؤل تولد خودم نیستم!
    دغدغه من پذیرفتن مسؤلیت تولد یکی دیگس :)


    شما یه وقت نیای  وبلاگم ببینی چه خبره..؟؟!!!!!!!
    سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته.. 
    اصن ملموس نیست خدایی.. به بلاگفا وفادار باش..|:

    پاسخ:
    سلام
    والا انقدر اومدی رفتی از دستت چل شدم :(

    چی ملموس نیست؟پیام پست؟

    قدیمیا میگفتن آزموده را آزمودن خطاست! چرا باید به بیوفای غیر قابل اعتمادی مثل بلاگفا اعتماد کنم؟


    شما یه وقت نیای  وبلاگم ببینی چه خبره..؟؟!!!!!!!
    سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته.. 
    اصن ملموس نیست خدایی.. به بلاگفا وفادار باش..|:

    پاسخ:
    :))
    بومیان پره (اومدم)
  • -- ـکمشـــ
  • اون پیش شرطها و ذهنیتها و فیلترها قابل از بین بردن نیستند. شاید بشه از ناخودآگاه به خودآگاه تبدیلشون کنیم تا کمتر تو تفکرمون دخالت کنند....

    مسئولیت تولد یه نفر دیگه به جهانبینی آدم مربوطه.  کسی که جهانبینی مشخص و محکمی داشته باشه بقیه مسایلش حل شده‌ست....

    پاسخ:
    درسته :(

    جهانبینی داری اما بازم همون قصه هست که نمیدونی چقدر میتونی به افکار و تصمیمات الانت اعتماد کنی و اینکه حتی با داشتن یه جهان بینی مشخص مطمئن نیستی که ایدئولوژی که پیدا کردی همون اصلیه باشه و زمان و شرایط تحریفش نکرده باشه.
    مثلا وقتی به خدا ایمان داری و میدونی که گفته روزی رسونه ، ولی شک داری که تلاش خودت تو مسیر درستی باشه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی